free bootstrap template

Privacy-Policy

Information Gathering

No personally identifiable information is gathered during the browsing of this web site except the name of the login and password needed to enter a secure area. Before personal information (such as eCampus system) displayed on the site, visitors are required to enter the student number or staff ID. This is to ensure the information displayed is only dedicated to specific users. Please make sure your password is stored securely and cannot be known by others.

Links to other websites

This website contains links to other websites. This privacy policy only applies to this website only. It should be noted that the website links may have different privacy policies and users are advised to read and understand the privacy policy of each site you visit.

--------------------------------

Pengumpulan maklumat

Tiada maklumat peribadi akan dikumpul semasa anda melayari laman web ini kecuali nama log masuk dan kata laluan diperlukan untuk memasuki kawasan yang selamat. Sebelum maklumat peribadi (seperti sistem eCampus) dipaparkan di laman web ini, pengunjung diminta untuk memasukkan nombor pelajar atau staf ID. Ini adalah untuk memastikan maklumat yang dipaparkan adalah hanya khusus untuk pengguna tertentu. Sila pastikan kata laluan anda yang disimpan dengan selamat dan tidak dapat diketahui oleh orang lain.

Pautan ke laman web lain

Laman web ini mengandungi pautan ke laman web lain. Dasar privasi ini hanya terpakai untuk laman web ini sahaja. Ia harus diperhatikan bahawa link laman web yang mungkin mempunyai dasar privasi yang berbeza dan pengunjung dinasihatkan supaya meneliti dan memahami dasar privasi bagi setiap laman web yang anda melawat.

Personal Data Protection Policy

Kami, University College TATI (“UC TATI”), dan anak- anak syarikat, adalah komited untuk melindungi privasi anda selaras dengan Akta Perlindungan Data Peribadi 2010 (“APDP”).

Polisi ini menerangkan:
• jenis- jenis data peribadi anda yang kami kumpulkan dan bagaimana kami mengumpul data peribadi anda
• bagaimana kami menggunakan data peribadi anda
• pihak- pihak yang kami dedahkan data peribadi anda; dan
• pilihan- pilihan yang kami tawarkan, termasuk cara mengakses dan mengemaskini data peribadi anda.

1. Data Peribadi Yang Mungkin Kami Kumpul Daripada Anda

Kami mungkin mengumpulkan data peribadi berikut daripada anda:
• maklumat peribadi untuk menentukan identiti dan latar belakang anda seperti nama penuh, nombor kad pengenalan atau pasport, kewarganegaraan dan agama;
• maklumat komunikasi seperti alamat surat menyurat, nombor telefon, nombor telefon bimbit, nombor faks dan alamat emel;
• maklumat pembayaran seperti maklumat kad debit atau kredit, temasuk nama pemegang kad, nombor kad, alamat surat menyurat, tarikh luput kad dan lain-lain butiran akaun bank;
• maklumat sensitif seperti keturunan bangsa atau etnik, pandangan politik, agama atau kepercayaan lain, latar belakang kesihatan, jenayah atau keahlian kesatuan pekerja. Kebiasaannya kami tidak mengumpul maklumat sensitif melainkan dalam keadaan yang sangat perlu dan tidak dapat dielakkan untuk memberi khidmat yang lebih baik dan memenuhi keperluan tertentu anda;
• rakaman imej anda melalui kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di mana- mana kampus, cawangan atau premis kami;
• rakaman gambar anda ketika menghadiri mana-mana acara korporat kami ataupun hari terbuka pihak ketiga;
• rakaman panggilan telefon kepada pusat perkhidmatan pelanggan kami;
• fungsi atau jawatan anda apabila memulakan hubungan perniagaan dengan kami;
• resume atau kurikulum vitae anda apabila memohon pekerjaan.

Untuk tujuan melayari laman web secara am, walaupun tiada data peribadi yang terdedah kepada kami, beberapa maklumat teknikal dan statistik boleh kami dapati menerusi pembekal perkhidmatan internet kami seperti cookies, alamat IP anda, masa, tarikh dan tempoh anda melayari laman web. Jika anda memberi apa-apa data peribadi berkaitan pihak ketiga (contoh: maklumat pasangan, anak-anak, ibu bapa dan/atau pekerja anda) dengan menyerahkan data peribadi tersebut kepada kami, membawa maksud kepada kami bahawa anda, telah mendapatkan persetujuan pihak ketiga tersebut untuk memberikan maklumat berkenaan bagi tujuan yang disenaraikan di bawah.

2. Bagaimana Kami Mengumpul Data Peribadi Anda

Kami mungkin mengumpulkan data peribadi sama ada daripada anda, daripada wakil yang anda beri kuasa, daripada pihak ketiga atau daripada sumber boleh didapati secara umum yang mungkin termasuk (tetapi tidak terhad kepada):

• apabila anda mendaftar untuk perkhidmatan kami (contohnya ketika anda menyerahkan borang permohonan untuk menjadi pelanggan kami);
• apabila anda berhubung dengan kami secara langsung melalui panggilan telefon atau di kaunter (contohnya ketika anda menghubungi kami untuk sebarang pertanyaan, aduan, komen atau maklum balas, kami mungkin menyimpan rekod komunikasi tersebut);
• apabila anda menyertai mana-mana kaji selidik, soal selidik, pertandingan, tawaran, atau promosi dalaman atau melalui pihak ketiga yang dilantik;
• apabila anda memulakan hubungan perniagaan dengan kami (contohnya, sebagai pembekal perkhidmatan, atau rakan perniagaan);
• apabila anda melawat ke mana-mana kampus, cawangan atau premis kami;
• apabila anda menghadiri mana-mana acara korporat kami atau hari terbuka pihak ketiga;
• apabila anda melawat atau melayari laman web kami;
• apabila anda memohon pekerjaan dengan kami;
• apabila anda berinteraksi dengan kami melalui media sosial atau aplikasi interaktif termasuk tetapi tidak terhad kepada Facebook, Twitter, dan Instagram;
• apabila kami mengumpul maklumat anda daripada pihak ketiga yang berurusan dengan kami atau yang berkaitan dengan anda (pemungut hutang, pemaju perumahan, agensi-agensi pelaporan kredit, atau institusi-institusi kewangan);
• daripada sumber-sumber lain di mana anda telah memberi kebenaran kepada pendedahan data peribadi anda dan/atau dibenarkan oleh undang-undang.

3. Penggunaan Data Peribadi yang Dikumpulkan

Anda bersetuju bahawa kami boleh menggunakan data peribadi anda bagi tujuan yang dibenarkan oleh undang- undang dan tujuan berikut:
• untuk mengesahkan identiti anda;
• untuk mengurus dan mengendalikan kontrak/perjanjian anda dengan kami;
• untuk memaklumkan anda mengenai manfaat dan perubahan kepada perkhidmatan kami;
• untuk menyediakan dan meningkatkan mutu perkhidmatan kami termasuk memenuhi keperluan audit dan kemudahan pembayaran;
• untuk menguruskan permintaan anda atau menjawab sebarang pertanyaan, aduan, komen atau maklum balas yang anda majukan kepada kami;
• untuk melindungi atau menguatkuasa hak kami bagi menuntut apa-apa hutang anda dengan kami;
• untuk mengumpul maklumat bagi tujuan analisis dan pelaporan kepada pihak berkuasa kawal selia berkaitan;
• untuk memindahkan atau memberikan hak, kepentingan dan obligasi kami di bawah mana- mana perjanjian anda dengan kami;
• untuk mengemas kini, menyatukan dan memperbaiki ketepatan rekod-rekod kami;
• untuk mengendalikan perkhidmatan, pertandingan, tawaran atau promosi kepada anda;
• untuk menghasilkan data, laporan dan statistik tanpa berasaskan sebarang nama atau secara berkelompok atau berkumpulan yang tidak boleh mengenalpasti anda sebagai seorang individu;
• untuk melaksanakan penyelidikan bagi tujuan analisis termasuk tetapi tidak terhad kepada pencarian data dan analisis transaksi anda dengan kami;
• untuk menilai risiko kewangan dan insuran;
• untuk melaksanakan kaji selidik, soal selidik, dan memberikan anda maklumat yang mungkin menarik minat anda, di mana anda telah bersetuju untuk dihubungi bagi tujuan tersebut;
• untuk mematuhi apa-apa obligasi undang-undang atau peraturan di bawah undang-undang, peraturan-peraturan, garis panduan atau kod tataamalan yang terpakai kepada kami;
• untuk pengurusan dalaman berkaitan perkhidmatan yang disediakan kepada anda;
• untuk tujuan menyenggara rekod yang diperlukan bagi tujuan keselamatan, tuntutan atau undang-undang yang lain;
• untuk menyediakan latihan kepada kakitangan kami;
• untuk menjalankan aktiviti pemasaran dan teknologi maklumat (contohnya, kajian pasaran);
• untuk orang-orang yang telah dikenalpasti sebagai anda atau wakil yang anda telah memberikan kuasa, untuk tujuan urusniaga atau pertanyaan atau penyelidikan atau pentadbiran atau alumni atau komunikasi atau tadbir urus korporat kami;
• untuk pihak ketiga yang telah diberi kontrak oleh kami bagi menyediakan perkhidmatan kepada kami (seperti membuat analisis bagi pihak kami) bagi apa-apa tujuan yang telah dinyatakan di atas. Sekiranya kami mendedahkan data peribadi anda kepada pihak ketiga kami akan memastikan data tersebut hanya digunakan bagi tujuan menyediakan perkhidmatan oleh kami;
• untuk apa-apa tujuan yang diperlukan atau dibenarkan oleh undang-undang, peraturan, garis panduan dan /atau pihak berkuasa kawal selia yang berkaitan.

4. Dengan Siapa Kami Berkongsi Data Peribadi Anda

Semasa anda mendapatkan perkhidmatan dengan kami dan pengurusan atau operasi, kami mungkin dikehendaki atau perlu untuk mendedahkan maklumat berkenaan anda kepada pihak ketiga berikut:
• kerajaan persekutuan atau negeri;
• agensi penguatkuasa undang- undang;
• agensi- agensi kerajaan;
• pihak berkuasa kawal selia;
• syarikat atau organisasi yang bertindak sebagai ejen, kontraktor, pembekal perkhidmatan atau penasihat profesional kami;
• syarikat atau organisasi yang membantu kami dalam memproses dan/atau bagi melaksanakan transaksi dan menyediakan perkhidmatan yang telah anda pohon;
• rakan perniagaan kami dan pihak- pihak lain yang mempunyai tujuan yang berkaitan dengan tujuan pengumpulan dan pengunaan data peribadi anda;
• pihak- pihak lain di mana anda telah memberi kebenaran secara nyata atau tersirat;
• mana- mana agensi pelaporan kredit atau sekiranya berlaku keingkaran, mana- mana agensi kutipan hutang tertakluk kepada undang- undang yang terpakai kepada kami.

5. Bagaimana Jika Data Peribadi yang Anda Berikan Tidak Lengkap

Anda diwajibkan untuk memberikan data peribadi anda kepada kami sekiranya dinyatakan di dalam borang permohonan atau pendaftaran kami secara manual atau elektronik, bagi membolehkan kami memproses permohonan anda untuk perkhidmatan kami. Sekiranya anda gagal untuk memberikan data peribadi yang lengkap dan yang diwajibkan tersebut, kami mungkin tidak dapat memproses permohonan anda atau menyediakan perkhidmatan kami kepada anda.

6. Hak Anda Untuk Mengakses dan Membetulkan Data Peribadi

Kami boleh membantu anda untuk mengakses dan membetulkan data peribadi anda yang disimpan oleh kami. Jika anda berhasrat untuk mengakses data peribadi anda yang berada di dalam simpanan kami, atau jika anda berpendapat bahawa data peribadi tersebut tidak tepat, tidak lengkap, mengelirukan atau tidak terkini, anda boleh membuat permohonan kepada kami secara bertulis kepada pegawai kami di ppendaftar@uctati.edu.my.

7. Berapa Lama Kami Menyimpan Data Peribadi Anda

Kami akan menyimpan data peribadi anda dengan mematuhi Polisi ini dan/atau terma dan syarat- syarat perjanjian anda dengan UC TATI atau anak- anak syarikat UC TATI sepanjang tempoh perhubungan anda dengan kami, bagi tempoh sebagaimana yang perlu untuk melindungi kepentingan UC TATI atau anak- anak syarikat UC TATI dan/atau pelanggan- pelanggannya sebagaimana yang difikirkan perlu, kecuali sekiranya dikehendaki oleh undang- undang dan/atau untuk keperluan polisi- polisi berkaitan UC TATI atau anak- anak syarikat UC TATI.

8. Bagaimana Kami Melindungi dan Menjaga Data Peribadi Anda

Kami berusaha untuk mengambil semua langkah yang munasabah untuk melindungi data peribadi anda dan memastikannya disimpan dengan selamat. Ini termasuklah dengan mengikuti prosidur keselamatan kami (seperti memeriksa identiti anda semasa anda menelefon kami). Laman web kami mungkin mengandungi pautan ke laman web yang lain dan kami tidak bertanggungjawab ke atas polisi, prosidur atau isi kandungannya berkenaan data peribadi laman web luar tersebut.

9. Pemindahan Data Peribadi Anda ke Luar Malaysia

Apa-apa data peribadi yang anda berikan secara sukarela kepda kami akan dijaga dengan piawaian keselamatan yang tinggi selaras dengan APDP. Berkemungkinan adalah perlu untuk kami memindahkan data peribadi anda ke luar Malaysia jika mana-mana pembekal perkhidmatan atau rakan perniagaan kami terlibat dalam sebahagian daripada penyediaan perkhidmatan yang terletak di negara-negara luar Malaysia. Dalam keadaan ini, anda bersetuju untuk kami memindahkan data peribadi anda ke luar Malaysia. Kami akan memastikan pengambilan langkah-langkah yang munsabah untuk memastikan mana- mana pembekal perkhidmatan atau rakan perniagaan adalah diikat di bawah kontrak supaya tidak menggunakan data peribadi anda untuk sebarang tujuan selain daripada untuk menyediakan perkhidmatan yang telah dikontrakkan oleh kami dan melindungi data peribadi anda dengan secukupnya.

10. Kebenaran Anda

Dengan memberikan data peribadi anda, anda telah membenarkan data peribadi tersebut digunakan mengikut Polisi ini. Jika kami mengubah Polisi kami, kami akan meletakkan pindaan tersebut di laman web kami ataupun emel. Anda juga boleh menghantar emel atau menulis kepada kami untuk mendapatkan sesalinan polisi tersebut. Penggunaan berterusan perkhidmatan kami akan menunjukkan bahawa anda bersetuju dengan sebarang pindaan tersebut.

At University College TATI (“UC TATI”), and our subsidiaries, we are committed to protecting your privacy in accordance with the Personal Data Protection Act 2010 of Malaysia (“PDPA”).

This Policy explains:
• the type of personal data we collect and how we collect it;
• how we use your personal data;
• the parties that we disclose the personal data to; and
• the choices we offer, including how to access and update your personal data.

1. Personal Data We May Collect from You

We may collect the following personal data about you:

• personal information to establish your identity and background such as your full name, passport or identity card number, nationality and religion;
• contact information such as mailing address, telephone number, mobile phone number, fax number and email address;
• payment information such as your debit or credit card information, including the name of cardholder, card number, mailing address, expiry date and other bank account details;
• sensitive information such as your racial or ethnic origin, political opinions, religion or other beliefs, health, criminal background or trade union membership. We do not generally collect sensitive information unless it is necessary due to exceptional circumstances to serve you better and meet your particular needs;
• recording of your image via CCTV cameras installed at our campuses, branches or premises;
• recording of your photograph during any of our corporate events, or third party events;
• recording of calls placed by you to our customer services;
• function or post when you commence a business relationship with us;
• resume or CVs when you apply job with us.

For general web browsing although no personal data is revealed to us, certain technical and statistical information is available to us via our internet service provider such as cookies, your IP address, the time, date and duration of your visit. If you provide us with any personal data relating to a third party (e.g. information of your spouse, children, parents, and/or employees), by submitting such personal data to us, you represent to us that you have obtained the consent of the third party to provide us with their personal data for the purposes as listed below.

2. How We Collect Your Personal Data

We may collect personal data either from you, from your authorized representatives, from third parties, or from publicly available sources which may include (but is not limited to):

• when you register for our services (for example when you submit an application form to become our customer);
• when you contact us in person, by a phone call or over the counter (for example when you contact us for any enquiries, complaints, comments or feedbacks, we may keep record of that correspondences);
• when you participate in any surveys, questionnaires, competitions, contests, offers, or promotions done internally or via an appointed third party;
• when you commence a business relationship with us (for example, as a service provider, or business partner);
• when you visit any of our campuses, branches or premises;
• when you attend any of our corporate events or third-party open day;
• when you visit or browse our websites;
• when you apply job with us;
• when you interact with us via social media or interactive applications including but not limited to Facebook, Twitter and Instagram;
• when we collect information about you from third parties we dealt with or are connected with you (payment collector, credit reporting agencies or financial institutions);
• from such other sources where you have given your consent for the disclosure of personal data relating to you, and/or where otherwise lawfully permitted.

3. Use of Personal Data Collected

You agree that we may use your personal data where permitted by applicable law and for the following purposes:
• to verify your identity;
• to manage and maintain your contract/agreement with us;
• to notify you about benefits and changes to the services;
• to provide and improve our services to you including fulfilling audit requirements and facilitating payments;
• to carry out your instructions or to respond to any enquiries, complaints, comments or feedbacks that you have submit to us;
• to protect or enforce our rights to recover any debt owing to us;
• to compile information for analysis and in reports for relevant regulatory authorities
• to transfer or assign our rights, interests and obligations under any of your agreements with us;
• to update, consolidate and improve the accuracy of our records;
• to administer services, competitions, contests, offers, or promotions to you;
• to produce data, reports and statistics which have been anonymised or aggregated in a manner that does not identify you as an individual;
• to conduct research for analytical purposes including but not limited to data mining and analysis of your transactions with us;
• to assess financial and insurance risks;
• to conduct surveys, questionnaire, and provide you with information from us or which we feel may interest you, where you have consented to be contacted for such purposes;
• to engage in business transactions in respect of services to be offered and provided to you;
• to comply with any legal or regulatory obligations under the applicable laws, regulations, guidelines or codes of practice that applies to us;
• for internal management of the services being provided to you;
• to maintain records required for security, claims or other legal purposes;
• to provide training for our staff;
• to conduct marketing and information technology activities (for example, market research);
• to persons who have been identified as being you or your authorised representative(s) pursuant, for the purpose of the relevant transaction or enquiry or research or administrative or alumni or communication or for our corporate governance;
• to third parties with whom we have contracted to provide services to us (such as analysis on our behalf) for any of the purposes described above. Where we disclose your personal data to third parties, we shall ensure that such data is used only to provide services to us;
• for any other purposes that is required or permitted by any law, regulations, guidelines and/or relevant regulatory authorities.

4. With Whom We Share Your Personal Data

As a part of providing, you with our services and the management or operation of the same, we may be required or need to disclose information about you to the following third parties:
• federal or state government;
• law enforcement agencies;
• government agencies;
• our regulator;
• companies or organisations that act as our agents, contractors, service providers or professional consultant;
• companies or organisations that assist us in processing and/or otherwise fulfilling transactions and providing you with services that you have requested;
• our business associates and other parties for purposes that are related to the purpose of collecting and using your personal data;
• other parties in respect of whom you have given your express or implied consent;
• any credit reporting agencies or in the event of default, any debt collection agencies subject to the permitted law applicable to us.

5. If Personal Data Provided by You Is Incomplete

Where indicated in our application or registration forms manually or electronically, it is obligatory to provide your personal data to us to enable us to process your application for our services. Should you fail to provide a complete and obligatory personal data, we may not be able to process your application or provide you with our services.

6. Your Rights to Access and Correct Your Personal Data

We can assist you to access and correct your personal data held by us. Where you wish to have access to your personal data in our possession, or where you are of the opinion that such personal data held by us is inaccurate, incomplete, misleading or not up-to-date, you may make a request to us via written request to us via our officer at ppendaftar@uctati.edu.my.

7. How Long We Will Keep Your Personal Data

We will retain your personal data in compliance with this Policy and/or the terms and conditions of your agreement(s) with UC TATI or its subsidiaries for the duration of your relationship with us, for such period as may be necessary to protect the interests of UC TATI or its subsidiaries and/or its customers as may be deemed necessary, where otherwise required by the law and/or where required by UC TATI’s or its subsidiaries’ s relevant policies.

8. How We Protect and Safeguard Your Personal Data

We endeavour to take all reasonable steps to protect your personal data and keep your personal data secured. This includes following our security procedures (like checking your identity when you call us). Our site may link to other websites and we are not responsible for their data policies, procedures or their content.

9. Transfer of Your Personal Data Outside Malaysia

Any personal data, which you volunteer to us, will be treated with the highest standards of security strictly in accordance with the PDPA. It may be necessary for us to transfer your personal data outside Malaysia if any of our service providers or business partners are involved in providing part of a services are located in countries outside Malaysia. You consent to us transferring your personal data outside Malaysia in these instances. We shall take reasonable steps to ensure that any such service providers or business partners are contractually bound not to use your personal data for any reason other than to provide the services they are contracted by us to provide and to adequately safeguard your personal data.

10. Your Consent

By submitting your personal data, you consent to the use of that personal data as set out in this Policy. If we change our Policy, we will publish the amended version through email or website. But you can email or write to us to ask for a copy. Continued use of the service will signify that you agree to any such changes.

Address

University College TATI (UC TATI)
Kampus TATIUC, Teluk Kalong,
24000 Kemaman,Terengganu, Malaysia.
Email: pr@uctati.edu.my
Phone: +609 8601000
Fax: +609 8635863